Thursday, November 02, 2006

Insnöat!

Gårdagens snökaos här i Stockholm var extraordinärt. Alla bussar togs till slut ur trafik efter det att de proppat igen gatorna då de inte tog sig upp för backarna. På tex Odengatan stod enligt vittnesmål 15 bussar helt fast utan att komma någonvart. Jag skulle ut till närförorten. Till Årstaberg närmare bestämt. Det vore en underdrift att säga att tunnelbanan var överbelastad då. Väl på Liljeholmen fick jag stå ute i snöstormen i ca 30 minuter och vänta på spårvagnen. En annan av festens gäster hade rest i 4 timmar från Uppsala! Inte en taxi i hela staden gick att få.
Enligt hörsägen fick folk sitta fast i tio timmar på Essingeleden, och det diskuterades livligt under lunchen om att folk hade suttit och bajsat (!) på E4:an...nöden har ingen lag. Inte under mina knappt 10 år i Stockholm har jag aldrig upplevt något liknande. Dock kom det ingen DN idag så jag kunde inte läsa om eländet i morse. Extraordinärt, var ordet.

No comments: