Wednesday, April 15, 2009

Årets konsert...!









Gårdagskvällen tillbringade jag på anrika Cirkus på Djurgården. Där har jag sett storheter som Neil Young, Johnny Cash, Steve Earle mfl (dock ej Rolling Stones, tyvärr )och nu skulle jag få se den svenska alternativgräddan tillsammans med Caj Karlsson. Ja, jag skulle ju såklart jobba lite också, men det var sannerligen nytta kombinerat med nöje. Jag vet inte vad jag hade för slags förväntningar. De flesta artisterna hade jag sett tidigare i diverse konstellationer och tillfällen. Och jag vet ju att Caj fenomenalt träffar mitt i prick med sin såriga närvaro i de mindre formaten. Men Cirkus är ju i dessa sammanhang en stor scen. Och det kräver sina män...Men jag hade ju inte behövt vara orolig. Här har vi sekel av samlad kunskap, erfarenhet och rutin. Ett slags inverterat IDOL-gäng, kan man säga. Ljuset var så snyggt. Musikerna var fantastiska. Artisterna strålade som om de verkligen hade upptäckt nåt nytt och hur roligt det är att göra saker tillsammans. Ljudet var också bra enligt de som stod bättre till i lokalen. Sammantaget var det en helt magisk konsert som rörde sig i landet mellan små såriga enmansnummer av Caj till Imperiettunga rocknummer. Som helkväll var det faktiskt bland det bästa jag sett. Tack Caj med vänner!

4 comments:

Lotta said...

Senast jag var på Cirkus såg jag Elvis från Hudiksvall & DET var bannemej bland det bästa jag sett ;)
Kram /// L8

Gudrun said...

Kul, den hade jag gärna sett...jag har läst och hört så mycket om den.
Kram!

Lotta said...

Nu kommer en hälsning direkt ifrån en kaffekopp i just Hudiksvall faktiskt :)))
Det är snö här, men Elvis syns inte till ! Nu forstsätter jag norrut :)

Gudrun said...

Snö!???
Kör försiktigt bara!