Tuesday, April 21, 2009

Mysterium





När jag för en vecka sedan bevistade nedan redovisade konsert trodde jag väl i min enfald att den skulle uppmärksammas mer i pressen. Inte så mycket för att det i mitt tycke var bland det bästa jag sett som för det unika i detta turnéprojekt -det är ju tydligt att smaken är som baken och att några nöjesskribenter avfärdar det hela med att det är gubbrock. Men projektet till sin natur är ju unikt i Sverige. Inget stort bokningsbolag bakom och inget skivbolag som hjälpte till. Caj och hans band styrde själva ihop den häftigaste svenska scenupplevelsen som jag har fått. Ljud och ljus och artisteri, ja, allt som hände på scen var extremt välorganiserat som vore det en ema telstarproduktion (jag vet att de inte heter så längre, men jag vill undvika att göra reklam för ett sådant företag som numera härskar bland konsertarrangörer med sitt fega och mediokra utbud). Men utöver de tidningar som sedan förr har en relation till Caj Karlsson (Blekinge, Skåne och Sydöstra Småland) har de kammat noll. Ingen av de stora Stockholmsbaserade tidningarna har skrivit en endaste rad om detta. Jag skulle bra gärna vilja veta varför. Hur de kan anse sig ha rätt att ignorera ett dylikt - i dessa dagar - mycket unikt projekt. Det är faktiskt ett mysterium.

1 comment:

Unknown said...

Mysteriet stavas pengar tror jag. Dom anser sej inte kunna sälja några tidningar på Caj Karlsson. Hade det varit Lundell, Winnerbäck eller nån som åkt ut i första omgången i idol så hade dom sprungit bena av sej och plockat fram sina allra svartaste tungor.