Tuesday, December 08, 2009

Hej då Värtan!


Nu går jag till nya kontoret och packar upp och installerar redigeringarna. I morgon kommer jag vara tillbaka här men endast för att packa ner mina sista saker i en flyttkartong, rensa, slänga, se Champions League och därefter filma rivningen av all sändningsteknik. Här nere har hänt så mycket på de 10 år jag jobbat här. Omgivningen ser helt annorlunda ut nu. Här i hamnen har jag blivit kär och pussats med mannen i mitt liv på kajen. Han är uppväxt på Gärdet och var ofta och häslade på sin gamla mamma här i närheten, vilket gav mig chansen att stjäla mig till små korta raster bland de gamla magasinsbyggnaderna här i hamnkvarteren. Det är historia nu. Mamman lever inte längre. Mannen och jag bor ihop i Gröndal och behöver numera inte Värtan för att ses.

2 comments:

Lotta said...

Vilken fin historia :)
Ses vi på söndagsglöggen i Årsta ?
Hoppas

Gudrun said...

Ja, det gör vi!