Tuesday, September 29, 2009

Gröttider...

Så var gröttiderna här. Utan förvarning. Ljuvliga september har i stort sett bjudit på riktig sommarvärme till så sent som i helgen (och t o m igår eftermiddag!). Helt plötsligt sjönk kvicksilvret en sisådär 15 grader i samband med ett obarmhärtigt regn och blåst. Mina vänner på balkongen som behandlats styvmoderligt sedan jag började jobba i augusti måste fått en "nära-döden-upplevelse" vid detta väderomslag.

Den kalla årstiden brukar jag äta gröt till frukost. Men den plötsliga klimatförändringen gav mig ingen chans att bunkra med sylt. Youghurt och müsli och färsk frukt må vara gudagott, men smakar inte riktigt den kalla årstiden. Nu blir det hem och ställa om fruksotmenyn, för vi vet att gröttiden är här för att stanna några månader.

3 comments:

Lotta said...

mmmmmm.. grötfrukost, gott gott!
Idag lämnar jag snön & kommer ner & firar lite höst i Sthlm, See Ya :)

Gudrun said...

Du är SÅÅ Välkommen! Kram

Lotta said...

Tack tack :)
Bara en & en halv timma kvar till Sthlm nu :)))
Kram kram