Friday, August 21, 2009

Ett års karantän är över

Idag var det ett år sedan vi skrev kontrakt med en producent. Jag och min filmarkollega/fotograf behövde lite input och draghjälp från en namnkunnig producent för att färdigställa vårt filmprojekt. För ett år sedan satte vi upp riktlinjer och kontrakt och skrev under. I kontraktet stod också att om inte producenten lyckats med att ta projektet vidare inom ett år kommer avtalet att upplösas, vilket är fallet. Synd. Jag trodde på producenten. Och jag trodde på projektet. Gudarna ska veta att jag gjort allt som stått i min makt för att planera, projektera, rapportera och entusiasmera och slutligen försökt engagera alla parter i projektet. Men det är som att hugga i sten.

Nåja, det är som det är. Jag kan just nu ine lägga mer energi på detta projekt och kan heller inte avsluta det själv eftersom filmen inte är min idé, bland annat. Låt oss hoppas på att det ändå blir av när tiderna är rätt. Fram till dess ägnar jag mig åt annat som säkert kommer rapporteras här.

No comments: