Thursday, August 20, 2009

Vilse i bloggandet - igen!

Jag är lite osäker på vad jag ska ha bloggen till. Och bloggandet. Har haft svårt att hitta ett fokus och ett syfte. Jag har inga barn så det blir ingen blogg om familjeliv och ingen hobby och inget hus och inget liv, knappt... Men samtidigt har jag ju en babbel- och skrivklåda om att prata och skriva just om ingenting. Undrar bara vem som ska läsa...?

Med glädje läser jag andras bloggar om familjeliv, om hobbiesar och om husrenoveringar med mera, men kan ju själv inte skriva om sådant. Så nu har jag ändå bestämt mig för att försöka skriva om en liten grej om dagen - och det kan vara en tanke eller ett projekt eller vad som hände på jobbet (fast, det blir nog svårt, för här händer ju a l d r i g nåt ) eller en kommentar till nyheter eller politiska händelser eller kakrecept eller vadsomhelst.

Därför kan jag inledningsvis på min "nygamla" blogg berätta anekdoten när min storasyster gick gymnasiet i början av 70-talet och hela klassen fick en uppgift i svenska att skriva om vad de gjorde samma kväll och sedan lämna in följande dag (en variant på "Mitt sommarlov", helt enkelt) och min syster var mäkta irriterad på den i hennes tycke urbota dumma uppgiften. Det hände ingenting för henne. Det enda hon hade kommit på att hon gjort var att hon såg en farbror som försökte cykla med en madrass...så hon lämnade in uppgiften bestående av en enda mening på ett papper: "I dag har jag sett en man som försökte cykla med en madrass. " Punkt. Hon fick högsta betyg.

1 comment:

Lotta said...

Ja ibland funkar d när man blir lite provocerad, en helt loovely anekdot på min ära, jag ser nyfiket fram emot nästa :)))