Monday, August 24, 2009

Min helg

Jag annonserade ju härförleden att jag skulle skriva om min vardag och om ingenting och kan då berätta om min helg - som en blinkning till anekdoten nedan. Lördag morgon vaknade jag före sju och låg och lyssnade till regnet som strilade och låg bara kvar och njöt av känslan att känna mig utsövd. Sedan satte jag mig att redigera ett projekt som ska vara klart denna vecka. Ett projekt där jag intervjuat alldeles bedårande barn och ungdomar. Sedan blev jag upphämtad vid tvåtiden för ett "gig" i Järna. Jag hade fått i uppdrag att filma "Den nordbajerska orkesterns" återförening och framträdande på en sportklubbs 85-årsjubileum. Väldigt trevliga ungdomar som verkade ha hur kul som helst på scen när de framförde svenska örhängen i ompa-opma-takt. Nästa helg bär det av till Torsåker med samma gäng. Rapport kommer här vad det lider. Kom hem sent på lördagkväll och tillbringade den soliga söndagen i studion med att redigera. Nu ny vecka - nya tag.

No comments: