Wednesday, June 20, 2012

Ett återupplivande!

Det har blivit en fluga att ha en blogg i vår familj och eftersom det är ett bra sätt att skriva av sig och skriva ner funderingar på och ett sätt att hålla kontakten samtidigt som det ersätter det gamla dagboksskrivandet så blev jag lite inspirerad att återuppliva min gamla blogg. Idag är det onsdag och på jobbet har jag gått en kurs i ljuprogrammet Protools. Det var roligt. Jag jobbar ju i Protools redan, men har bara lärt mig de mest elementära momenten just för min typ av produktion. Oscar som höll i kursen gör normalt fri-TV:s alla trailrar och puffar, så han är kunnig. Åh, vad sugen jag blir på att lära mig mer om ljud...

I dagarna har jag och mina två gamla klasskamrater från gymnasiet Titti och Mia planerat för vår återträff och 25-årsjubileum med gymnasieklassen. Jag fick tag på några av de sista "svårhittade" idag via telefon så jag fick en mejladress och kan skicka inbjudan till dem också. Då återstår bara två svårlösta fall. En riktig detektivhistoria...vi är "på kejset" alla tre och drar lite i de trådar vi kan. Det ska bli spännande att se vad vi kan ha kommit fram till tillsammans ikväll.

Tjing!

No comments: